Days 5,6 & 7....

5 oktober 2016 - Pai, Thailand

Hoi Allemaal!

Allereerst wat een leuke en lieve reacties op onze blog! Doet ons goed om te weten dat het met plezier gelezen wordt. Excuses voor de spelfouten, maar typen op een telefoon of tablet gaat niet altijd even handig.

Nu alweer een weekje in Thailand! Wat een waanzinnig land! Het noorden zit er weer bijna op. Zaterdag vliegen we naar het zuiden. Maar voor nu nog genieten van de relaxte sfeer in Pai en vrijdag weer terug naar Chiang Mai!

Onze laatste blog schreven we net voordat we naar de Sunday walking street in Chiang Mai gingen. Een hele leuke markt met lokaal gemaakte spullen. Ook werdt er veel streetfood voor prikkie verkocht. Vers gemaakt. Heerlijk en veilig om te eten. Eten waar de lokale bevolking eet dan zit je vaak goed.

Maandagochtend om 7 uur gingen we met La (onze gastheer van het hostel) naar de lokale markt om eten te halen voor 's avonds. Het was al erg druk. Leuk om mee te maken hoe het eraan toe gaat op zo'n markt.

Overdag niet veel gedaan, wat rondgelopen en gerust. Maar 's avonds hebben we een erg leuke avond gehad! La had mensen uitgenodigd voor het eten. Uit Nederland Engeland, Zuid Afrika en Duitsland. De een was op vakantie, de andere vrijwilligerswerk etc. Leuk om verhalen uit te wisselen.

La heeft ons thais leren koken. Groene curry en sweet and sour saus with pork. We hebben met 7 mensen gegeten. Later kwamen er nog 2 Amerikaanse jongens bij. Het eten was heerlijk!

Met La en de gasten zijn we naar een cocktailbar daarna gegaan! Cocktails zijn ook zo goedkoop! Het was super gezellig en we hebben veel lol gehad. Na de cocktailbar zijn we nog naar een lokale club gegaan. Maar optijd weer terug want volgende ochtend weer vroeg op! Ziplinen stond op het programma.

Om 7.30 met een busje de jungle in. Ziplinen was zo gaaf!! Eerst even spannend en wennen. Maar daarna genieten van het uitzicht! Met een Thaise lunch en gratis rodelbaanrit en T-shirt gingen we met een voldaan gevoel weer terug.

's avonds vroeg La of we mee wouden eten op een andere lokale markt. Het Nederlandse meisje Mara ging als verassing ook mee. Supergezellig! We hebben in een restaurant op het dak gegeten met uitzicht over de markt en bergen. Mara en La hebben ons afgelopen dagen veel geleerd en laten zien van thaise gewoontes.

Vanochtend zijn we om 7 uur naar Pai vertokken. Pai is een dorpje op 3 uur afstand van Chiang Mai, een echt backpackers walhalla noemen ze het. Het is een dorp met relaxte sfeer en beetje hippiestyle restaurantjes en slaapgelegenheden.

Na 1,5 uur zoeken zijn we terecht gekomen bij "The cat hut". We slapen in een hutje. Lekker simpel maar wel knus. Dichtbij de Pai walking street waar veel te doen is.

's Middags zijn we gaan de stad gaan ontdekken en hebben een tour voor morgen geboekt. Van 10u tot 7u met vervoer, entrees, lunch en drinken voor 12,50 p.p. Meer vertellen we in ons volgende blog.

Tegen 5 uur zijn we gesneld naar de witte boedha op de berg om zonsondergang te kijken. De thaise man zei 10 min lopen en niet zo ver omhoog. Wij denken dat hij er nog nooit zelf is geweest haha. Veel trappen en eind lopen naar de berg zelf. Bezweet kwamen we boven aan om kwaet voor 6, net optijd . Geweldig uitzicht en de moeite waardt!

Beneden terug in het dorp nog over de Pai walking street markt gelopen en heerlijke pad thai gegeten, en dan nu lekker slapen met krekelgeluiden!

Weltrusten voor later! En tot snel!

Veel liefs,

Dennis en Iris

1. Henny:
    5 oktober 2016
    Heerlijk om te lezen! Zoveel herkenning in jullie belevenissen. We waren al veel dingen vergeten die nu weer terug komen. Blijf genieten en schrijven. Dan blijven wij lezen en... op de hoogte
  2. Angela:
    6 oktober 2016
    Dat ziplinen is echt gaaaaaaf! En dat heerlijke gave bedje... Wat een gave trip!
  3. Alice:
    6 oktober 2016
    Wat een avontuur heerlijk om te horen dat jullie zo genieten . Diaco geniet ook hier vanmorgen heeft hij zich nog een stukje tompouce toe geëigend ik keek even niet en weg tompouce . Geniet nog maar lekker dikke knuffel en xxxxx
  4. Marlou Broekmam:
    8 oktober 2016
    Super leuk om mee te genieten van jullie prachtige reis. Liefs
  5. Marlou Broekmam:
    8 oktober 2016
    Ook leuk dat jullie zoveel verschillende mensen uit verschillende nationaliteiten ontmoeten. Xxx