Days 15/16/17

16 oktober 2016 - Ko Samui, Thailand

Goedemorgen allemaal!

Woensdagavond na het eten zijn we over het strand gelopen en kwamen we terecht bij een leuk optreden van mannetjes die met attributen aan het slingeren waren die in brand stonden. Bij dezelfde bar kon je buckets met drank (emmertjes met alcohol) en de muziek stond keihard aan.

De volgende dag zijn we naar Nung Yuan gegaan. Paradijselijk eilandje vlakbij koh tao. 3 mini eilandjes worden daar verbonden door een wit zandstrandje.
Na wat relaxen en snorkelen op het strand zijn we naar boven geklommen voor een geweldig uitzicht over het eilandje.

Om 5 uur zijn we teruggegaan en zijn we gaan opfrissen bij het hotel om savonds te gaan eten in de stad en naar Thai boxing game te gaan.

In het hotel kwamen we erachter op internet dat de koning op sterven lag en waarschijnlijk al gestorven was. Het was toen nog niet helemaal duidelijk. Een uur later werd duidelijk dat het echt waar was. Verschillende verhalen gingen rond over wat dit betekende voor de toeristen maar ook voor de thai. Veel dingen zouden gesloten worden of niet meer doorgaan. Uiteindelijk zijn we alsnog naar het dorp gegaan om proberen eten te krijgen. Er werd ons verteld dat alles zou gaan sluiten. Maar in het dorp aangekomen was alles gewoon open en ging het nachtleven door.

Uiteindelijk zijn we alsnog naar de boxwedstrijd gegaan omdat dit ook doorging. Wat een hele leuke ervaring voor ons was. Zowel locals als toeristen schreeuwden de boxers toe als aanmoediging. Ook werd er luid gejuicht bij elke geraakte slag.

De volgende dag was het afwachten hoe alles zou gaan. Er werd op internet verteld dat vanaf die dag alles in zou gaan. Zo werden er adviezen door de thaise toeristen organisatie etc gegeven. We hadden besloten om aan het zwembad te blijven liggen en smiddags naar het dorpje te gaan. Wat voor ons goed had uitgepakt omdat de sfeer toch een beetje bedrukt was. De thai is zichtbaar verdrietig wat natuurlijk begrijpelijk is. Ook lopen veel mensen in zwart of witte kleding.

Na een massage op het strand met een prachtig uitzicht op zonsondergang hebben we heerlijke thaise curry gegeten en nog wat souvenirs weten te bemachtigen. Om vervolgens af te sluiten met een banana pancake

Gisteren zijn we vroeg opgestaan om met de boot naar koh Samui gegaan. Waar we na een korte rit met de minivan, aankwamen bij ons één na laatste hotel Aumpai Luxery bij Lamai beach. De meest ruime kamer van alle hotels/hostels. Uitzicht op zwembad. En nog geen 500 meter van het strand af.

De rest van de dag rustig Lamai Village ondenkt en twee strandwandelingen gemaakt. Koh Samui is iets goedkoper dan Koh Tao maar nogsteeds duurder dan Noorden van Thailand. Het is ook veel groter en drukker. Ook iets meer te doen en te zien.

Wij wensen jullie een fijne zondag toe!

Veel liefs,

Dennis en Iris