Dagen 8/9/10

8 oktober 2016 - Khao Sok, Thailand

Sawadee!

Dag 8... Tourdagje. Wat een enorm gave dag! Om 10 uur begonnen we aan onze tour rondom Pai. Achterin een een pick-up truck gingen we richting de Lod Cave.
Daar aangekomen gingen we met een gids op bamboo rafts de grot in. Binnenin kregen we een rondleiding. Zie foto's!

Na de lod cave kregen we een heerlijk thaise lunch. Daarna reden we weer een eindje verder naar een hot spa spring Een soort warmwaterbron vanuit de bergen. Vol mineralen werdt ons verteld. We konden ons omkleden en erin zwemmen.

Na de hotspring zijn we weer eindje verder gereden naar een prachtige waterval waar we in plaats van de menigte te volgen omhoog, een stukje naar beneden zijn gelopen en wij het meest waanzinnige uitzicht hadden.

Aan het eind, rond uurtje of 5, kwamen we aan bij de Pai Canyon. Soort van Grand canyon maar dan kleiner en minder indrukwekkend. Maar toch wel een bijzonder einde van de gave tour. We zouden hier zonsondergang gaan kijken maar door de bewolking viel dit een beetje tegen.

Wederom weer enorm leuke mensen ontmoet. Met een koppel uit Israël hebben we een leuke dag gehad. Veel gepraat en gedeeld over dagelijks leven in Israël en Nederland.

Na de tour gezellig samen gegeten in een restaurant waar ze als thema oktoberfest hadden. Daarna (ja alweer haha) een massage genomen. Want die zijn belachelijk goedkoop hier.

De volgende ochtend weer vroeg vertrokken naar Chiang Mai om na 3 uurtjes een soort van thuis te komen bij Laa in het Doi Doo Dao hostel. Wat een geweldige gast! We werden met open armen ontvangen. Het was zo gezellig. Nederlands meisje Mara die in Chiang Mai woont was er ook weer en we hebben samen geleerd hoe we (DIY) tshirts konden kleuren.

Na het avondeten wouden we eigenlijk vroeg slapen omdat we volgende dag zouden vliegen, totdat Mara vroeg of we het leuk vonden om samen met Laa mee te gaan naar een soorrt van ladyboy cabaret. En dat was zo leuk! Heerlijk foute muziek en playback van de travestieten. Maar heel sierlijk en de sfeer in de bar was geweldig.

Na afscheid te hebben genomen van Mara, en Laa zijn we de volgende ochtend richting airport vetrokken voor een binnenlandse vlucht naar Surat Thani. Daar aangekomen een taxi gepakt naar Khao Sok National Park. We slapen nu 1 nachtje op Khoa Sok Blue Mountain in een bungalow en morgenochtend vertrekken we om een 2 daagse tour te doen. We slapen in bugalows op het water en gaan verschillende activiteiten doen waar we straks weer over kunnen vertellen in onze volgende blog.

Fijn weekend allemaal!

Liefs Dennis en Iris

1. Ilse:
    8 oktober 2016
    Ha Iris en Dennis, wat leuk om jullie verhalen steeds te lezen en wat een ontzettend gave reis tot nu toe. Nog heeeeeel veel plezier!!
  2. Bert-Jan Bezema:
    9 oktober 2016
    Hi Iris en Dennis, heel fijn om te lezen!! Ben erg benieuwd naar het Thaise eten dus neem maar wat recepten mee en dan komen we bij jullie eten Veel plezier met de 2daagse tour.
  3. Marlou Broekmam:
    10 oktober 2016
    Wow, wat een mooie reis maken jullie.
    Leuk om jullie zo te volgen. Geniet ervan. Liefs Marlou
  4. Angelique van Haren:
    12 oktober 2016
    Hoi Dennis en Iris, wat een mooie reis maken jullie zeg! Leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Hartelijke groeten uit het koude Nederland en nog een hele fijne vakantie geniet ervan. Groetjes Angelique
    Ook de groeten van Coen, Rik, Roy en overige collega's.