11/12/13/14.. . De helft voorbij :(

12 oktober 2016 - Ko Tao, Thailand

Hoi Allemaal!

Een dagje later dan gewend. Maar weer een verhaal vol avonturen. Het meest actieve deel van de vakantie zit erop. Nu is het relaxen en nog meer genieten, als dat al kan. Want we kijken nu al terug op onvergetelijke dagen. Maar we gaan nog wel wat actie erin houden hoor!

Van het Noorden uit Chiang Mai waren we dus in het zuiden van Thailand aangekomen. Na een nachtje aan de rand van Khoa Sok Nationaal park te hebben geslapen was het dan zover... 2daagse jungletour met als topper een overnachting in een hutje op het water in de Jungle.

Het was een mengelmoes van vreugde, angst,energie, vermoeidheid en gezelligheid. Maar wat was dit een ook weer een hoogtepunt van onze reis.

We werden met een longtailboot opgehaald van de pier in Khoa Sok waarna we ongeveer in 30 min naar onze hutjes vaarden. We gingen langs de meest geweldige stukken rotsen/jungle. Zie foto's.

Bij de hutjes aangekomen mochten we uurtje zwemmen en opfrissen om daarna te ploeteren door de modder in de jungle. We maakten een hike dwars door rivieren en over waterval van ongeveer 3 uur. Na de hike een boottocht van 30 min om apen te spotten. Teruggekomen gingen we eten en savonds wederom gezelligheid met mede mensen van de tour. Duitsers, Zuid-Afrikanen, Nederlandse en Belgen. Leuk om weer van iedereen verhalen te horen.

De nacht was een regelrechte ramp haha. Het hutje was basic, opzich prima op de salamanderpoep op ons bed na. Achteraf een avontuur om over te lachen. Om 2 uur werden we wakker van een luid gekraak..... ons hutje zakte aan de achterkant een flink stuk omlaag. Paniek sloeg toe want we sliepen op het water. Nadat we hadden nagekeken of we geen lekkage hadden konden we weer slapen. Maar we waren klaarwakker. Jungle geluiden, plassen in het pikkedonker met alleen een zaklamp en wc gebouw die zowat in de jungle ligt. Het leek wel een foute horrorfilm. Uiteindelijk in slaap gevallen, om om 6 uur weer op te staan voor een ochtendsafari in de stromende regen. Waar we gelukkig wel 3 apen hadden gezien. Na het ontbijt werdt ons verteld dat in het huisje naast ons een slang was aangetroffen. Dus ik denk dat het bij ons dan wel mee viel.

Met de boot gingen we naar onze laatste activiteit; een hike van 2 uur naar een uitzichtpunt en een grot. Bezweet kwamen we terug na een intensieve hike. Toen kregen we een lunch. Na de lunch werden we naar de pier gebracht en hebben we een bus genomen naar Surat Thani.

In Surat Thani een taxi gepakt die ons wel naar een goed en cheapcheap hotel wou brengen, waar we uiteindelijk bij een soort slecht motel uit een enge film aankwamen. Toen we zeiden dat we wat luxer wouden slapen was de arme man flink teleurgesteld en moesten we het zelf maar uitzoeken. Via booking.com hadden we dan maar ons volgende hotel geboekt. Waar we uitgeput in een schoon bedje konden vallen na een warme douche.

Na een goede nachtrust zijn we met bus naar de pier gegaan om een ferry naar Koh Tao eiland te gaan. Na 5 uur varen waren we aangekomen en konden we naar ons (nu al wel vooruitgeboekte) hotel gaan. Hotel Aminjirah. Wat een GEWELDIG hotel!!! Zie foto zwembad in mapje koh tao dan weet je waarom we hier zo blij mee zijn. Overigens weer een prima prijsje. Alhoewel het eiland duurder is dan het noorden.

We hadden besloten om de rest van de avond in Hotel te blijven en daar te eten. Na een goede nachtrust (eerste uitslaapdag van de vakantie) gingen we vanmorgen naar het strand. Met wat bewolking en daarna regenbui hebben we helaas niet veel bij kunnen bruinen. Maar hebben we wel sairee village en het sairee beach gezien.

We zitten nu wat te eten in een geweldig restaurant direct aan het strand (met een overheerlijk chiang biertje) en beseffen we hoe gelukkig en dankbaar we zijn dat we dit mogen meemaken en met jullie kunnen delen. Nogmaals dank voor alle reacties!

We wensen jullie alvast een fijne avond.

Tot Later. Liefs,

Dennis en Iris

1. Henny:
    12 oktober 2016
    Hahaha... slangen, apen, salamanderpoep of horror.. das pas het echte thailand Heerlijk blijven genieten en verwonderen!
  2. Bert-Jan Bezema:
    12 oktober 2016
    Heerlijk om te lezen!! Thx dat je ons laat meegenieten! Super zwembad aan het strand. Blijf lekker genieten samen!!!!
  3. Marlou Broekmam:
    12 oktober 2016
    Wat hebben jullie al weer een hoop meegemaakt, geweldig!
    Geniet en relax samen. X
  4. Carin:
    13 oktober 2016
    Ziet er super uit. Benieuwd naar de verhalen. Veel fun nog!!!!
  5. Opa en Oma:
    14 oktober 2016
    Wat een mooie reis en geweldige momenten in de reis om mee te maken. Geniet er nog van dat laatste deel en die beesten en beestjes mooi laten lopen en kruipen. Trouwens doet ons weer denken aan verblijf op onbewoond Eiland in Indische oceaan en jungletocht in 2007. Heerlijk toch en groeten.
  6. Ilse:
    14 oktober 2016
    Wat een avonturen en wat leuk om 'mee' te kunnen lezen. Ik vind t zoooo leuk dat het reisvirus ook te pakken heeft. Ben benieuwd naar de rest vd foto's want die je tot nu hebt gedeeld zijn echt prachtig!!