18/19/20/21/22/23 (gewoon de hele laatste week)

21 oktober 2016 - Bangkok, Thailand

Hoi allemaal!

Het is weer even geleden. Bij deze onze laatste blog!

In koh samui hebben we de meeste tijd eigenlijk gewoon helemaal niets gedaan. Luieren bij het zwembad, filmpje kijken, lekker eten. En het was prima zo... We vonden zelf de tijd in het noorden wat leuker. Veel actiever en meer te zien. Maar prima om een keer het zuiden meegemaakt te hebben. Lag denk ik ook aan de vele bewolkte dagen en ontbreken van makkelijk vervoer. Je moet echt een scooter hebben om je goedkoop te verplaatsen op het eiland.

We zijn nog een dagje naar Bophut Fishermanvillage geweest. Oud vissersdorpje. Niet veel bijzonders.
We hebben souvenirs geshopt en zijn naar een lokale markt geweest. Ook hebben we weer heerlijk gegeten bij een thais vrouwtje die geweldige curry's maakte.
Wandeling en ontbijten aan het strand konden natuurlijk niet ontbreken. Massages en zelfs een gezichtbehandeling konden hier ook niet ontweken worden, en hebben we ons er maar weer aan overgegeven. (hé heel vervelend)

Vanuit Koh Samui zijn we met de boot naar de pier van Surat Thani gegaan en van daar met de bus naar treinstation om weer een nachttrein te pakken naar Bangkok. (vliegtickets bleken weer best prijzig te zijn) Reisduur met boot en bus duurde ongeveer een halve dag inclusief wachten.

Bij treinstation aangekomen hebben we local food gegeten ( niet in een fancy restaurant maar gewoon bij kraampje waar ook alle locals het haalden) en zijn we de trein ingegaan. Helaas konden we geen onderbedden meer boeken. Door het overlijden van de koning willen veel thaise mensen richting Bangkok. Dat betekende voor ons dat bijna heel de trein vol zat en we alleen nog 2 bovenste slaapbedden konden krijgen, gelukkig wel met airco.

Na een verschrikkelijke nacht ; snurkende vrouw op het onderbed, huilbaby op het onderbed, vieze urinelicht, slecht spoor, luide trein geluiden, te koude airco en weinig slaap.... kwamen we gisteren aan in Bangkok. Overigens was deze nachttrein smeriger dan de vorige!

In Bangkok was te zien dat de sfeer omtrent het rouwen wat serieuzer en somberder is. Heel veel in zwart/wit. Zowel kleding van de mensen als de aankleding van ingangen van tempels.

We sliepen in de buurt van khoasan road in een hotel met marrokaanse stijl en zwembad. Op loopafstand van de gezellige kraampjes met eten... 's ochtends hebben we wat gerust en daarna zijn we nog meer souvenirs gaan inslaan.

Ook zijn we nog een stukje met de skytrain geweest, hebben we een 3e tuktuk ritje gemaakt, en zijn we bijna opgelicht geweest door een taxichauffeur. Al met al weer genoeg meegemaakt in Bangkok. Wat ondanks de warmte, geur en drukte,een hele leuke levendige stad is. Superleuk om het begin van onze reis nog een keer te herbeleven.

In de avond zijn we nog wat Thais gaan eten, nog een voetmassage gehad en hebben we afgesloten met een bucket (emmer met gemixte drank voor 5 euro) en daarna een late night local snack.

Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen en zijn daarna gaan ontbijten. Na het ontbijt in de buurt wezen wandelen. Nog even rondgelopen in een parkje en daarna opgefrist in het hotel en zijn we 5 uur thaise tijd naar de airport gebracht.

We hebben nog geld over en moeten nog wachten tot vannacht om 2 uur het vliegtuig gaat. Dus we gaan zo opzoek naar een laatate keer Pad Thai, en jawel een laatste massage.

Highlights Thailand 2016 :

-Thais eten; Pad Thai, Mango Sticky Rice, Green Curry, Res Curry, Massaman Curry, Sweet and Sour Pork en BANANA pancake yes yummie!!

-Verblijf bij Laa in ChiangMai! ;kookles!!
-Massages!! Thai/herbal/foot...
-Zwembad in Koh Tao
-Co Van Kessel fietstour Bangkok
-Khao Sok Laketour
-Ziplinen in Jungle
-Nachttrein naar ChiangMai (die schoon was)
-De lach en gastvrijheid van vele thaise mensen!
-Belachelijk goedkoop qua kosten
-Skybar Bangkok

+ vele andere dingen die we waarschijnlijk vergeten.

Lieve allemaal bedankt voor het lezen en de reacties. We zien erna uit om jullie (maar vooral onze lieve Daico) weer te zien!

We gaan onze verhalen en foto's samen in een boek laten afdrukken, zodat we er later met extra plezier op terug kunnen kijken.

Thailand je was geweldig! We komen zeker terug! Kob Kun Ka! (Bedankt!)

Veel liefs,

Dennis en Iris

1. Henny:
    21 oktober 2016
    Goede reis!
  2. Marlou Broekmam:
    23 oktober 2016
    Leuk om jullie reis zo te hebben kunnen volgen.
    Wat een geweldig mooie reis hebben jullie gemaakt. Zoveel gezien en gedaan en veel leuke mensen ontmoet. Mooie herinneringen om aan terug te denken. X